تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/03/11 - 00:14
کد خبر: 472108

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

امروز آخرین مهلت ثبت‌نام مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد / مطالبه‌گری خصوصیت ویژه تشکل‌های دانشجویی است

امروز آخرین مهلت ثبت‌نام مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد / مطالبه‌گری خصوصیت ویژه تشکل‌های دانشجویی است

بررسی مهم ترین اخبار امروز شامل موضوعات، امروز آخرین مهلت ثبت‌نام مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد و امروز آخرین مهلت ثبت‌نام مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزادو دفترچه انتخاب رشته آزمون ارشد امروز منتشر می‌شودو دیگر موارد مشابه که به مرور آنها می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»بررسی مهم ترین اخبار امروز شامل موضوعات، امروز آخرین مهلت ثبت‌نام مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد و  امروز آخرین مهلت ثبت‌نام مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزادو دفترچه انتخاب رشته آزمون ارشد امروز منتشر می‌شودو دیگر موارد مشابه که به مرور آنها می پردازیم.

دفترچه انتخاب رشته آزمون ارشد امروز منتشر می‌شود/ آغاز انتخاب رشته پذیرفته شدگان از فردا

دفترچه انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی امروز بر سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

نتایج اولیه آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی روز دوشنبه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.(جزئیات بیشتر)

امروز آخرین مهلت ثبت‌نام مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد

مهلت ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در مصاحبه آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد امروز چهارشنبه۱۰ خرداد به پایان می رسد.

 داوطلبان راه‌یافته به مرحله مصاحبه علمی آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا آخر وقت امروز دهم خرداد فرصت دارند برای شرکت در مصاحبه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی به نشانی http://azmoon.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.  

متقاضیانی که حداقل در یک رشته محل حدنصاب نمره علمی لازم برای مصاحبه را کسب کرده‌اند، در صورت تمایل به ثبت‌نام و شرکت در مصاحبه، باید ۳۱ خرداد با مراجعه مجدد به کارنامه، نسبت به تکمیل فرم مشخصات بررسی صلاحیت عمومی داوطلبان آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۲ اقدام کنند؛ چرا که در صورت عدم تکمیل فرم مربوطه، از گزینش نهایی حذف خواهند شد.(جزئیات بیشتر)

مطالبه‌گری خصوصیت ویژه تشکل‌های دانشجویی است

مجید منعمی امروز سه شنبه در اولین نشست با تشکل‌های دانشجویی در سال جاری، اظهار داشت: مطالبه گری خصوصیت ویژه تشکل‌های دانشجویی است که در تأثیر گذاری آنها بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: هر چند ممکن است ادبیات مطالبه گری تشکل‌ها در برخی موارد خوشایند مسئولین نباشد اما موشکافی و استفاده از این مطالبات و نقدها می‌تواند در بسیاری از امور گره گشا باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، تصریح کرد: مسئولین باید همواره از نقدها و مطالبه گری‌ها به عنوان یک فرصت استفاده کرده و از آن برای رفع مشکلات استفاده کنند.(جزئیات بیشتر)

انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ دانشگاه علامه از ۱۸ شهریور

بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ اقدام کنند. همچنین بازه زمانی حذف و اضافه برای دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی از ۱ تا ۶ مهرماه ۱۴۰۲ و پایان حذف اضطراری ۱۳ دی ماه تعیین شده است.

مهلت ارائه درخواست تمدید سنوات نیمسال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای مقطع کارشناسی تا ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ و برای تحصیلات تکمیلی تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ تعیین شده است. بر اساس مقررات آموزشی، دانشجویان باید برای انجام فرایند انتخاب واحد در زمان‌های تعیین شده، به صورت الکترونیکی در سامانه آموزشی گلستان اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

ایران مرجع اعتباربخشی آموزش پزشکی در منطقه می شود

دکتر جلیل کوهپایه زاده  افزود: جمهوری اسلامی ایران درخواست اعتباربخشی بین المللی آموزش پزشکی را به فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME داده است تا بتوان از این فرصت مانند کشورهای دیگری از جمله ترکیه استفاده کرد. ترکیه توانسته است اعتباربخشی بین المللی فراملی را در آموزش پزشکی عمومی کسب کند. از این رو ما هم این درخواست را به فدراسیون جهانی آموزش پزشکی ارائه داده ایم.

وی افزود: موضوع اعتباربخشی بین المللی فراملی در آموزش پزشکی عمومی دارای معیارها و شاخص‌هایی است که قرار است این موضوع در درخواست ایران مشخص شود. نکته این است که جمهوری اسلامی ایران از منظر ساختار و برنامه ریزی امکان اخذ این اعتباربخشی را دارد و اگر این موضوع نهایی شود گام بزرگی در اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی و دوره پزشکی عمومی در سطح منطقه برداشته می‌شود.(جزئیات بیشتر)

امروز آخرین مهلت ثبت‌نام مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد

مهلت ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در مصاحبه آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد امروز چهارشنبه۱۰ خرداد به پایان می رسد.

 داوطلبان راه‌یافته به مرحله مصاحبه علمی آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا آخر وقت امروز دهم خرداد فرصت دارند برای شرکت در مصاحبه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی به نشانی http://azmoon.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.  

متقاضیانی که حداقل در یک رشته محل حدنصاب نمره علمی لازم برای مصاحبه را کسب کرده‌اند، در صورت تمایل به ثبت‌نام و شرکت در مصاحبه، باید ۳۱ خرداد با مراجعه مجدد به کارنامه، نسبت به تکمیل فرم مشخصات بررسی صلاحیت عمومی داوطلبان آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۲ اقدام کنند؛ چرا که در صورت عدم تکمیل فرم مربوطه، از گزینش نهایی حذف خواهند شد.(جزئیات بیشتر)

قطعی اینترنت در زمان کنکور توسط دو وزیر تکذیب شد

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به قطعی اینترنت در زمان کنکور گفت: ما همه تلاشمان را می‌کنیم تا فرزندانمان در کمال امنیت و آرامش به رقابت علمی بپردازند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ماجرای قطعی اینترنت را تکذیب می‌کنید یا نه، ادامه داد: ان‌شاءالله دکتر زارع‌پور (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) به ما کمک می‌کنند، ما نمی‌گوییم قطعی اینترنت، ولی دکتر زارع‌پور به ما کمک می‌کنند که در حوزه‌های امتحانی امنیت کامل وجود داشته باشد.

وزیر علوم افزود: کمک از طریق راهکارهای دانش بنیان و فناوری‌های بدون قطع اینترنت است.(جزئیات بیشتر)

حذف شرط مقاله دوم دکتری برای مادران باردار یا دارای فرزند خردسال

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران مصوبات اجرایی شده کمیته تخصصی علمی قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی ایران را در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ابلاغ کرده است.

این مصوبات برای اجرا در دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام شده است:

* حذف شرط ارائه مقاله دوم در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) جهت مادران باردار یا دارای فرزند زیر ۳ سال.

* اجرای آموزش مداوم و کارگاه های مهارت آموزی برای اعضای هیات علمی دانشگاه و سایر جامعه پزشکی و پیراپزشکی

* موافقت با مرخصی یک نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات برای دانشجویان باردار(جزئیات بیشتر)

دانشگاهیان با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید میثاق می کنند

به نقل از وزارت علوم، متن بیانیه دانشگاهیان کشور در سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَی لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یَعْبُدُونَنِی لَایُشْرِکُونَ بِی شَیْئًا وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذَلِکَ فَأُولَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ» (نور/ ۵۵)

امام مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملّت ایران آغاز کرد و تاریخ خود را متحوّل کرد؛ امام بنیان‌گذار یک مکتب فکری و سیاسی و اجتماعی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)(جزئیات بیشتر)

آزمون EPT و آزمون فراگیر مهارت‌های عربی ۲۶ خرداد برگزار می شود

به نقل از دانشگاه آزاد، ثبت‌نام آزمون EPT و آزمون فراگیر مهارت‌های عربی خرداد ۱۴۰۲ که از سوم خرداد آغاز شده بود، روز چهارشنبه ۱۰ خرداد به پایان می رسد.

آزمون EPT و آزمون فراگیر مهارت‌های عربی در روز جمعه ۲۶ خرداد به صورت همزمان در ۱۱ حوزه شهرهای تهران، تبریز، مشهد، اهواز، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، رشت، کرمان، کرج، ساری برگزار می شود.(جزئیات بیشتر)

 رحیم‌پور ازغدی: کشف حجاب‌ها و سلبریتی‌سازی‌ها برای این است که ما را به دوران قبل انقلاب برگردانند

 حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم دانشجویی که به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه الان در همه کشورها جز ایران کاپیتولاسیون وجود دارد، گفت: در گذشته اگر یک آشپز آمریکایی یک مرجع تقلید و سرلشکر ایرانی را می کشت هیچ کس حق اعتراض نداشت.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه، ادامه داد: دانشجویان اگر مطالعه نداشته باشند جای شهید و جلاد را عوض می کنند.

رحیم‌پور ازغدی: این کشف حجاب‌ها و سلبریتی‌سازی‌ها برای این است که می خواهند ما را به دوران قبل از انقلاب برگردانند.(جزئیات بیشتر)

۲ تیم به مرحله نهایی مسابقات مناظره دانشجویی راه یافتند

 به نقل از سازمان دانشجویان ایران، یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در سطح کشوری از روز دوشنبه ۸ خردادماه به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ آغاز شده و امروز چهارشنبه ۱۰ خردادماه با برگزاری مرحله نهایی به پایان می‌رسد.

مناظره مرحله نهایی با عنوان «مشارکت در انتخابات به معنای تایید نظام سیاسی است» توسط تیم‌های «شهید دیالمه» و «جهاد علمی» به ترتیب از دانشگاه‌های مازندران و اصفهان به مرحله نهایی (فینال) برگزار می شود.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top